Propozycje Mitsubishi z segmentu SUV

SUV, czyli Sport Utility Vehicle to samochód cieszący się ostatnio wielkim powodzeniem, dlatego coraz więcej koncernów decyduje się na produkcję nowych modeli. SUV zawdzięcza swoją popularność wszechstronnym możliwościom zastosowania. W ciekawy sposób łączy cechy auta terenowego i osobowego. Są to auta dość dużych rozmiarów, dzięki czemu doceniane są przez kierowców posiadających liczne rodziny i osoby przewożące wiele bagaży. SUV-y dobrze radzą sobie w trudnym terenie, ponieważ posiadają wysokie nadwozie i napęd na cztery koła. Wyposażeniem i komfortem jazdy nie ustępują wygodnym samochodom osobowym. Wyższa pozycja za kierownicą przekłada się na większe poczucie bezpieczeństwa u kierowców zarówno w terenie, jak i w skomplikowanej infrastrukturze miejskiej. Mocny silnik i atrakcyjny wygląd to cechy, które zachęcają coraz więcej osób do zakupu SUV-a. Z tego względu segment tych modnych samochodów wzbogacany jest ciągle przez producentów o nowe modele.

Trzy generacje Outlandera

Mitsubishi Outlander to sławny SUV, który doczekał się już trzeciej generacji. Pierwsze modele trafiły do salonów w 2003 roku. Po trzech latach powstała druga generacja samochodów, a po kolejnych sześciu latach – trzecia. Outlander przeszedł dwa liftingi – w 2015 i 2018 roku. W 2015 roku wprowadzono chromowane elementy do zderzaka, poprawiono konstrukcję nadwozia i wyciszenie kabiny pasażerskiej, a w 2018 – poprawiono układ hamulcowy oraz elementy wyposażenia.

W sprzedaży dostępne są zarówno silniki benzynowe, jak i diesle o pojemności  2-3 l i mocy 121-220 KM oraz silniki elektryczno-benzynowe (Outlander PHEV). Wybór skrzyń biegów jest imponujący: od 4, 5, 6-biegowych po automaty, półautomaty, skrzynie manualne i wersje dwusprzęgłowe. Auta Mitsubishi Outlander mogą osiągać prędkość 190–200 km/h, a przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje od 7 do 12,6 s.

Czym charakteryzuje się Mitsubishi ASX?

Mitsubishi ASX to kompaktowy SUV produkowany od 2010 roku, sprzedawany w różnych krajach pod różnymi nazwami (w Kanadzie i Japonii RVR, w USA – Outlander Sport). Model  ma długość 4,3 m, a prześwit wynosi 195 mm. Przód samochodu podobny jest nieco do Outlandera. Jego wnętrze pozwala na przewożenie  pięciu osób. Pięć poziomów wyposażenia pozwala na wybór dostosowany do potrzeb konkretnego klienta, choć już pierwszy podstawowy poziom jest dość bogaty. Z większych udogodnień można wymienić takie elementy jak ABS, TCS (TCL), HSA (system ułatwiający ruszanie pod górę), elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka i dwustopniowe poduszki powietrzne.

W Polsce ASX dostępny jest zarówno z silnikiem benzynowym, jak i dieselem w dwóch konfiguracjach. Silnik benzynowy ma objętość skokową 1,6 i moc 117 KM przy 6 000 obrotów na minutę. Przyspieszenie do 100 km/h zabiera 11,4 s., a maksymalna prędkość to 183 km/h. Lepsze parametry mają silniki diesla (szczególnie jeśli chodzi o moment obrotowy), dzięki temu samochody są bardziej dynamiczne. ASX-y osiągają prędkość do 200 km/h. Ich dużą zaletą jest także możliwość doczepienia ciężkich (do 1 400 kg) przyczep.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.